Jump to content

Like toy soldiers - Eminem


Elpaso
 Share

Recommended Posts

I bought the new Encore album, and that is my favorite song on the entire album. In all honesty, I think most of the songs are just way too much like all his prior stuff. But you can hear him make mention of Ja Rule and Murder Inc several times in the song. He also states something about Ja Rule making a reference to Haley and how he thinks that's stepping over the boundaries. Doesn't sound like a good situation.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

The song samples "Toy Soldiers" by Markita, which is basically about how no matter how hard we try, we are all going to fall down once in awhile. I think Eminem's version has a similiar theme. He talks about all the pressures he feels from all those around him and he is trying to be perfect but, he has failed. The mention of his daughter refers to the Ja Rule song that mentioned her, which Eminem took offense to and started a verbal battle with Ja. He talks about how his hateful thoughts towards Ja Rule consumed him and made him exhausted.

Link to comment
Share on other sites

Yeah its all about that thing between 50cent a Ja rule.. Its pretty obvious when you look at the lyrics too..Good song, its all over the clubs over here..

Like toy soldiers

[step by step, heart to heart, left right left

We all fall down like toy soldiers]

[Chorus]

Step by step, heart to heart, left right left

We all fall down like toy soldiers

Piece by piece, torn apart, we never win

But the battle wages on for toy soldiers

[Verse 1]

I'm supposed to be the soldier who never blows his composure

Even though I hold the weight of the whole world on my shoulders

I am never supposed to show it, my crew ain't supposed to know it

Even if it means goin' toe to toe with a Benzino it don't matter

I'd never drag them in battles that I can't handle unless I absolutely have to

I'm supposed to set an example

I need to be the leader, my crew looks for me to guide 'em

If some [bleep] ever just pop off, I'm supposed to be beside 'em

Now the Ja [bleep] i tried to squash it, it was too late to stop it

There's a certain line you just don't cross and he crossed it

I heard him say Hailie's name on a song and I just lost it

It was crazy, this [bleep] be way beyond some Jay-z and Nas [bleep]

And even though the battle was won, I feel like we lost it

I spent too much energy on it, honestly I'm exhausted

And I'm so caught in it I almost feel I'm the one who caused it

This ain't what I'm in hip-hop for, it's not why I got in it

That was never my object for someone to get killed

Why would I wanna destroy something I helped build

It wasn't my intentions, my intentions was good

I went through my whole career without ever mentionin' ...

Now it's just out of respect for not runnin' my mouth

And talkin' about something that I knew nothing about

Plus Dre told me stay out, this just wasn't my beef

So I did, I just fell back, watched and gritted my teeth

While he's all over t.v. down talkin' a man who literally saved my life

Like [bleep] it i understand this is business

And this [bleep] just isn't none of my business

But still knowin' this [bleep] could pop off at any minute cuz

[Chorus]

[Verse 2]

There used to be a time when you could just say a rhyme

And wouldn't have to worry about one of your people dyin'

But now it's elevated cuz once you put someone's kids in it

The [bleep] gets escalated, it ain't just words no more is it?

It's a different ball game, callin' names and you ain't just rappin'

We actually tried to stop the 50 and Ja beef from happenin'

Me and Dre had sat with him, kicked it and had a chat with him

And asked him not to start it he wasn't gonna go after him

Until Ja started yappin' in magazines how we stabbed him

[bleep] it 50 smash 'em, mash 'em and let him have it

Meanwhile my attention is pullin' in other directions

Some receptionist at The Source who answers phones at his desk

Has an [bleep] for me and thinks that I'll be his ressurection

Tries to blow the dust off his mic and make a new record

But now he's [bleep] the game up cuz one of the ways I came up

Was through that publication the same one that made me famous

Now the owner of it has got a grudge against me for nothin'

Well [bleep] it, that muther[bleep] can get it too, [bleep] him then

But I'm so busy being pi**ed off I don't stop to think

That we just inherited 50's beef with Murder Inc.

And he's inherited mine which is fine ain't like either of us mind

We still have soldiers that's on the front line

That's willing to die for us as soon as we give the orders

Never to extort us, strictly to show they support us

We'll maybe shout 'em out in a rap or up in a chorus

To show them we love 'em back and let 'em know how important it is

To have Runion Avenue Soldiers up in our corners

Their loyalty to us is worth more than any award is

But I ain't tryna have none of my people hurt and murdered

It ain't worth it I can't think of a perfecter way to word it

Then to just say that I love ya'll too much to see the virdict

I'll walk away from it all before I let it go any further

But don't get it twisted, it's not a plea that I'm coppin'

I'm just willin' to be the bigger man

If ya'll can quit poppin' off at your jaws well then I can,

Cuz frankly I'm sick of talkin'

I'm not gonna let someone elses coffin rest on my conscience cuz

[Chorus]

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...